کد خبر: ۶۸۰۱۴۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲

عکس| "سایپا P ۹۰؛ خودروی" ال ۹۰" ایرانی/سایپا: محصول ما بهتر از خودروی رنو است

چراغ های روشنایی روز، لنز پرتاب نور و... از جمله تغییرات ساختاری در کاسه چراغ های جلوی سایپا P90 نسبت به نمونه خارجی است.
عکس|
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت سایپا اعلام کرد: پس از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه صنعت خودرو ایران، شاهد عدم ادامه همکاری شرکای خارجی خودروسازان ایرانی بودیم. حال‌ پس از مدتی گروه خودروسازی سایپا بدون حضور کمپانی رنو در ایران و با اتکا بر دانش بومی، خودرویی جدید را بر پایه ال 90 معرفی کرده است. محصول «سایپا P90» در جایگاه یک سدان متوسط قرار است تا در آینده‌ای نه چندان دور پا به جاده های کشور بگذارد. سایپا با استفاده از ظرفیت های قرارداد با کمپانی رنو، پلفترم B0 گروه رنو-نیسان را برای توسعه محصولی نوین به کار گرفته و در همین راستا سایپا P90 به عنوان یک سدان متوسط بر روی همین پلتفرم توسعه پیدا کرده و سازه ای ارتقا یافته را به نام خود ثبت کرده است.

با توجه به داخلی‌سازی‌هایی که در این سال‌ها برای خانواده محصولات رنو در ایران انجام شده بود، ظرفیت به وجود آمده در پروژه P90 استفاده شده و از همین رو اصول کیفی نمونه‌های خارجی در این پروژه ایرانی رعایت شده است. سایپا P90 در بحث امکانات رفاهی و ایمنی جایگاه بهتری نسبت به رنو ال90 دارد و ویژگی های به روزتری در آن دیده می شود. در بخش جلوی سایپا P90، طراحی متفاوتی از ال90 اتخاذ شده و خطوط جدید طراحی در ظاهر آن دیده می شود. کاسه چراغ ها با اجزای جدیدی همراه شده اند و ساختار به روزتری نسبت به رنو ال90 دارند. چراغ های روشنایی روز، لنز پرتاب نور و... از جمله تغییرات ساختاری در کاسه چراغ های جلوی سایپا P90 نسبت به نمونه خارجی است. همچنین طراحی جلوی P90 با توجه به اصول روز انجام شده و سپر، درب موتور و گلگیرها نیز سبک کاملا جدیدی از طراحی را بر روی پلفترم B0 گروه رنو-نیسان نشان می‌دهند.

عکس|

آنطور که شرکت سایپا اعلام کرده است؛ طراحان مرکز تحقیقات این شرکت در این پروژه سعی کرده اند تا P90 با استانداردهای جهانی چون ECE و استاندارد حفاظت از عابر پیاده به بازار بیاید. لبه دار بودن درب موتور، نوع زاویه سپر و ساختار لایه ای جدید درب محفظه موتور از جمله تغییرات استانداردی است که بر روی ال 90 ایجاد شده تا P90 با قواعد به روزتری همراه شود. در بخش طراحی عقب نیز می‌توان گفت دیگر سادگی همیشگی محصولات اقتصادی گروه رنو در آن دیده نمی شود و بخشی از اجزای چراغ های عقب بر روی درب صندوق، سپر و گلگیر طراحی شده اند. از سویی با تغییراتی که در گلگیرهای جلو و عقب، قالب درب موتور و سپرها داده شده می تواند ظاهری جوان‌پسندتر را در P90 مشاهده کرد، ظاهری که دیگر خطوط طراحی ساده و خسته کننده در آن وجود ندارد و خط‌های تیز و اسپرت بدنه با سبکی عضلانی در بیرون P90 دیده می شود. سایپا P90 قرار است تا در نسخه های مختلف به بازار عرضه شود و همان طور که پیش تر اعلام شده بود، پروژه پیشرانه‌های جدید گروه خودروسازی سایپا روی آن و سایر محصولات جدید در دست انجام است و در آینده نزدیک قوای محرکه این محصولات نیز معرفی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
1
کاش لااقل دستی هم از بغلها و دربها بروی خودرو کشیده میشد یا لااقل انحنایی مثل دنا پلاس به دربها اضافه میشد کمی جذابتر میشد و ارتفاع صندوق عقب که نقطه اصلی زشت کننده رنو ال نود هست کمی کاهش پیدا میکرد و یا حداقل کمی صندوق عقب درازتر میشد ارتفاع زیادش کمتر به ذوق میزد هندلینگشم کمی بهتر میشد مخصوصا سر پیچها کمی هم اون آینه های کوچکیکشو بزرگتر میکردین تا ایراد آینه بغلهاش رفع میشد نمیدونم سانروف داره یا نه اگه داره که خوبه اگه نداره که کاش طراحی میکردند به نظرم ارتفاع لبه سپر جلو هم یه ذره باید بیشتر بشه تا خطر برخورد با موانع رفع بشه
سرابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
3
همونقدر که پرشیا با 405 فرق داره{چراغهای جلو و عقب و قیمت خیلی بیشتر}اینم با ال نود فرق داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
7
یا ابالفضل. یک ...دیگر برای غارت جیب ایرانیها وارد بازار شد. البته خود ملت هم میرن صف میکشن. مردم اگر دست از دلال بازی برمیداشتن، سایپا ایران خودرو برای فروش این .. مجبور بودن به مردم التماس کنند. نه اینکه قرعه کشی را بندازن!!!! شرکت مرسدس و تویوتا الان از دیدن این وضعیت ما مغزشون ارور داده
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
6
باز هم شاهد شتر گاو پلنگ دیگری از خودروسازان هستیم
polar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
4
هرموقع تونستین مردم راراضی کنین که آردی سوارشونداون موقع میتونیدراضی کنین ملت این شترگاوپلنگ راسواربشوند!!!الله اعلم کارایی اون چی میخوادبشه!!!!مثل ... به خودمون گل نزنیم مواظب باشیدزیادبلندپروازی نکنین یکدفعه توکره مریخ پیاده بشیم!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
1
مثل بقیه محصولات جدیدشون، زودتر از 10-15 سال دیگه دست مشتریا نمیرسه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
دقیقا ما خوبیم همه بد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
1
کشوری که مردمش یک زمانی به راحتی بهترین خودروهای جهان را میخریدند و سوار میشدند . در کوره دهات آفریقا هم همچین فاجعه بی هویت و سرهم بندی شده ای را سوار نمی شوند.
alireza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
1
همه هنر ال ۹۰ به موتور و گیربکس خوبش بود . حالا با جایگزین شدن موتور و گیربکس با نمونه ایرانی دیگه این یک محصول دیگری خواهد شد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین